Česky|English|По-русски

VIRTUAL TOUR

Canadian Medical Care
Praha 6, Veleslavínská 1/30

Ukázat na mapě
Pondělí: 08:00–18:00
Úterý: 08:00–20:00
Středa: 08:00–20:00
Čtvrtek: 08:00–20:00
Pátek: 08:00–18:00
Sobota: 09:00 – 14:00

Canadian Medical Care
Praha 4, V Parku 2308/8

Ukázat na mapě
Pondělí: 08:00–18:00
Úterý: 08:00–18:00
Středa: 08:00–18:00
Čtvrtek: 08:00–18:00
Pátek: 08:00–16:00

Canadian Medical Care
Praha 5, U Trezorky 921/2

Ukázat na mapě
Pondělí: 8:00-12:00 12:30-18:00
Úterý: 8:00-12:00 12:30-18:00
Středa: 8:00-12:00 12:30-18:00
Čtvrtek: 8:00-12:00 12:30-18:00
Pátek: 8:00-12:00 12:30-16:00

Jak máme otevřeno během letních prázdnin?

Jak máme otevřeno během státních svátků?

Lékarna Canadian Medical Care

Praha 4, V Parku 2308/8
Ukázat na mapě
Po – Pá: 7:30 – 18:30

Zpátky do školky či školy: Kdo je připraven, není překvapen

Návrat potomka do dětského kolektivu po prázdninách vyvolává v mnoha rodičích pocity nepohody. Nejde přitom jen o obavy související s vyšším rizikem onemocnění dítěte, významnou roli hraje i stres ze školy. Jsou rodičovské obavy oprávněné?

Naše dětská lékařka MUDr. Júlia Miklošová potvrzuje, že pobyt v dětském kolektivu je pro imunitní systém dítěte zatěžkávací zkouškou. S poprázdninovým návratem dětí do školských zařízení tak v ordinacích dětských lékařů stoupají počty nemocných s angínou, rýmou, chřipkou, bronchitidou, zápalem plic, záněty spojivek, průjmem a zvracením, eventuálně neštovicemi. 

Dle slov zkušené lékařky se na vyšší infekčnosti podílí jak návrat do kolektivu, tak stres ze školy, který děti mohou zažívat. „V kolektivu je najednou velké množství jedinců různě promořených, to znamená, že můžou být nositeli baktérií a virů, které jim samotným neublíží, protože mají proti daným infekcím protilátky, ale jiné dětí nakazí. I stres ze školy oslabuje imunitní systém a organismus se stává náchylnějším k nemocem,“ objasňuje MUDr. Júlia Miklošová.

S posílením imunity dítěte začněte hned. Jak na to?

Před nástupem do kolektivu a při pobytu ve školce či škole je důležité posílení imunitního systému. Pro každé dítě to znamená vhodnou fyzickou aktivitu, ale i dostatečný odpočinek, vyváženou stravu a dodržování hygienických zásad.

Fyzická aktivita znamená vést dítě ke sportovním činnostem, tedy k dostatečným pohybovým aktivitám každý den. Nevhodné je každodenní dlouhé vysedávání dítěte u počítače, tabletu či televize, nicméně je třeba dopřát dítěti také čas na odpočinek. Nezapomínejte, že správná životospráva dětí i dospělých spočívá i v kvalitním a dostatečném spánku.

Správné fungování imunitního systému je nutné podpořit vyváženou stravou, tedy do rodinného jídelníčku zařadit optimální množství vitamínů, stopových prvků, beta mastných kyselin, vlákniny a sezónního ovoce i zeleniny. Stravu lze doplnit produkty na posílení imunity. Důležitým krokem je také snížení přísunu cukru, který imunitu oslabuje. K správné výživě nepochybně patří i dostatečný pitný režim.

V neposlední řadě je třeba myslet na správné hygienické zásady, tedy chránit se před nákazami a dodržovat pravidla osobní hygieny (automatické mytí rukou po použití toalety a před jídlem, u malých dětí správné používání kapesníku apod.). Dle známého výroku, že „všeho moc škodí“, je však naopak nevhodné snažit se dítě udržet ve sterilním prostředí, jen aby se mu nic nestalo. Prospěšné je také systematicky vést dítě k otužování, samozřejmě vždy s ohledem k věku dítěte a jeho momentálnímu zdravotnímu stavu.

Další ochranou proti infekčním nemocem je i doporučené očkování. A nezapomínejte na to, že do dětského kolektivu nepatří dítě se začínající či nedoléčenou nemocí.

Inspirativní Desatero hygienických dovedností (návyků) pro předškolní děti
 

  • Myj si ruce – před jídlem, po použití záchodu, kdykoli přijdeš z venku.
  • Čisti si zoubky nejméně dvakrát denně, můžeš i v MŠ po obědě před spaním.
  • Starej se o své oblečení – aby bylo čisté, aby ti v něm bylo dobře (ani horko, ani zima), abys je měl/a složené na svém místě.
  • Snaž se sám obléknout a svléknout, sám obout.
  • Starej se o hračky – dávej na ně pozor, ať se nepoškodí.
  • Udržuj pořádek ve svém okolí, dávej věci na své místo.
  • Běhej, skákej, pohybuj se.
  • Jez hodně zeleninu a ovoce – které před jídlem omyj a v ústech řádně rozkousej.
  • Hodně pij.
  • Odpočívej po obědě.

(Citováno z http://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/25/HYGIENA-SE-SKRITKEM-DOMIKEM.html/)

 

© 2017 Canadian Medical Care, s. r. o.